PR og den lille sag af resultater

Som en virksomhed, non-profit og foreningen manager, hvor tilfreds er du når pr folk tilknyttet din enhed tilbringer størstedelen af deres tid på nogens favorit særlig begivenhed, brochurer, pressemeddelelser og talkshow nævner?
Især når vil du hellere have en pr indsats, der skaber slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål?
Du ved, PR, der gør noget positivt om den vigtige uden for publikum hvis adfærd mest påvirker din operation. Og i købet, hjælper med at overtale de vigtigste eksterne målgrupper til din måde at tænke, at hjælpe, flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Er jo, hvad pr kan koges ned til disse realiteter: den rigtige PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, at hjælpe dig lykkes. Din pr indsats skal indebære mere end parterne, videoer, brochurer og kolonne nævner, hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd. Og du har brug for en enkel plan, der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd forsikrer, at organisationens pr indsats forbliver skarpt fokuserede.
Lyder som god ting, og det er!
Her er et blueprint, der kan føre dig i retningen: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Og resultater som disse kan kommer din vej. Nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; kunder at foretage gentagne køb; udsigterne begynder at arbejde med dig; medlemskab programmer på fremmarch; kapital givere eller angive kilder ser din måde, og selv hopper i showroom besøg.
Hvordan, du spørger, sådanne ledere producere resultater som dem?
De bruger nogle tid på at regne ud hvem blandt deres vigtigste udenfor publikum opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre virkeliggørelsen af deres mål. Derefter, de liste dem efter hvor alvorlig deres opførsel påvirker deres organisation.
Mere til punktet, præcis hvor de fleste medlemmer af din nøgle uden for målgrupper opfatter din organisation? Hvis betaler for professionel undersøgelse counsel er ikke i kortene (eller i budgettet!), vil din PR kolleger skulle overvåge disse opfattelser, selv. Faktisk, bør de helt fortrolig med opfattelse og adfærd spørgsmål da de er allerede i denne virksomhed.
Hvilket betyder møde med medlemmer af den uden for publikum og stille spørgsmål som “er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” “Har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse?” Og hvis du er at manager, skal du være følsomme over for negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Og se omhyggeligt for falske antagelser, usandheder, misforståelser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Når du finder sådan, skal de korrigeres, da de uundgåeligt føre til negative adfærd.
Stor opgave nu er at udvælge den faktiske, ulovlige opfattelse skal ændres, og der bliver dit pr mål. Du vil naturligvis rette disse usandheder, unøjagtigheder, misforståelser eller falske antagelser.
Den hårdeste del af denne øvelse er, at en PR mål uden en strategi til at vise dig, hvordan man kommer dertil, vil smage ligesom asparges med pandekage sirup. Så, som du vælger en af tre strategier (specielt konstrueret til at oprette perception eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eller forstærke det,) du ønsker, er at sikre, at mål og dens strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” Hvornår nuværende opfattelse er bare ret, tyder på en “styrke” strategi.
Nu skal du oprette en overbevisende budskab omhyggeligt sættes sammen til at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som angivet af din pr mål.
Husk at du altid kan kombinere din korrigerende besked med en anden nyheder meddelelse eller præsentation, der kan give det større troværdighed ved at reducere den tilsyneladende behov for sådan en korrektion.
Den besked, du formidle skal ikke alene overbevisende, men helt klart om, hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Naturligvis, du skal være sandfærdige og din holdning logisk forklaret og troværdigt, hvis det er til at holde opmærksomheden af medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning.
Det er nemt at se hvorfor nogle folk henvise til kommunikation taktik nødvendig for at flytte mailen opmærksom på denne vigtige eksterne målgruppe, som “lastdyr.” Efter alt, skal de bære din overbevisende nye tanker til øjne og ører af dem vigtige uden for mennesker.
Du har et virkelig bredt udvalg, fordi listen over taktik er lang. Det omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der findes scores og kravet om eneste valg er at kommunikation taktik du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom medlemmerne af dine vigtigste målgruppe.
Selvfølgelig, kan du altid flytte ting ved at tilføje mere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
I korte orden, vil du høre opkald til statusrapporter. Men du vil allerede være hårdt arbejde remonitoring opfattelser blandt target publikum medlemmer til at teste effektiviteten af din kommunikation taktik. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, nu bliver du beady-eyed på udkig efter tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i din generelle retning.
Trods artiklens overskrift er pr resultater ikke nogen lille sag. Efter min mening bliver dine resultater direkte afhængige af om du baserer dit PR-budget primært på taktik, eller oprettelse af centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Man kan håbe, det vil være de sidstnævnte.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1095 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2005.

One comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *