Styrke din virksomhed – vide, hvorfor disse klienter forlade

Copyright 2006 Kelly Robbins

Vi alle har klienter, der elsker os. Og jeg mener loooooooove os. Disse er vores foretrukne klienter, som vi kan lide at tænke på hele tiden. Klienter som disse er grunden til vi er i branchen og grunden til, vi elsker vores forretning så meget.

Desværre er ikke alle vores klienter som dette. Vi har også klienter, der efter en periode af tid, forlader os og ikke fortsætte med at bruge vores tjenester. Vi ved, at i erhvervslivet dette ikke er usædvanligt. Klienten nedslidning er en normal del af en sund forretning. Kunderne bedredes, bevæge sig fremad, ændre deres sind.

Som en virksomhedsejer, er det imidlertid vigtigt, du ved, hvorfor disse mennesker forlader. Jeg har tænkt mig at kalde disse klienter “inaktive klienter”.

Hvorfor de ikke kommer tilbage? Er de bruger dine konkurrenter? En virksomhed online? Du afhjælpe en smerte de oplever – dybest set du gjorde dine job – og de har ingen grund til at se dig længere? Var der noget, der forstyrrer dem eller gjorde dem ubehageligt, at de ikke ønskede at komme tilbage?

Hvad? Det er ikke sjovt? Ikke stikke hovedet i sandet! Du skal vide denne ting.

Det er vigtigt at anerkende, at alle klienter ikke blive for evigt, du har brug at indføre et system til at finde ud af hvorfor.

Du kan ikke have nogensinde tænkt på det før – hvorfor du mister kunder. Måske du har tænkt over det og ikke vidste, hvad de skal gøre. Måske du er bange for at vide, eller ikke ønsker at vide. Det er et følsomt emne. Hvad hvis de bare ikke kunne lide dig?

Den eneste måde at finde ud af, hvorfor en klient er blevet inaktive er at spørge dem. Jeg forstår det kan være ubehageligt, men du har brug at finde ud af. Og den bedste måde at gøre det er at bede. Og dette er noget, der skal gøres på en regelmæssig basis.

Systemer skal sættes på plads, således at når klienter bliver inaktive (og du skal afgøre, hvornår der er) du foretage et telefonopkald og finde ud af, hvad der foregår. En mindre foretrække indstilling er at have din assistent opkald.

At sige noget så nemt som “hey, vi har ikke set dig i et stykke tid og vi har savnet dig. Er der noget foregår? Jeg har bemærket, har vi ikke set dig i et par uger. Er der noget jeg kan gøre for at lokke dig til at komme og besøge os igen?”

Være venlig og indbydende, men virkelig nysgerrig så godt. Du kan finde der er noget i din virksomhed, som kræver din opmærksomhed. Du kan også finde, at en klient oplever nogle slags modgang du ellers ikke ville have vidst om.

Når du ringer for at tjekke om en inaktiv klient laver du flere ting.

Du viser dem du holder af

Du fortæller dem de sagen og du bemærket deres fravær

Du tjekker på kvaliteten af din virksomhed. Både sine processer og dine medarbejdere.

Du bliver en omsorgsfuld ven og kontrol af en anden velfærd. Gør det. Er du virksomhed vil køre bedre på grund af det.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *